Til nye forældre

Kære nye forældre

En god start er vigtig og det er vores erfaring, at barnet hurtigst føler sig tryg, når forældrene selv er trygge, og tager sig tid til at hjælpe barnet "på vej".

Vi holder et opstartsmøde, hvor I taler med kontaktpædagogen på jeres kommende stue.

Emnerne vil være:

• Barnets rytme og vaner hjemmefra, kost, søvn, og andre vigtige informationer fra jer
  • Indkøring
  • Forventningsafstemning

En god indkøring kan tage fra få dage til flere uger, og aftales imellem jer som forældre og barnets kontaktpædagog. Det er meget individuelt, hvordan børn reagerer, men en gennemsnitlig indkøring i vuggestue kan se således ud: De første dage skal du regne med at være her sammen med dit barn, og alt efter hvordan barnet reagerer vil vi aftale at barnet er her alene i kort tid, som trappes op over et par uger. Et børnehavebarn kan ofte klare en kortere indkøring, men det er stadig forskelligt fra barn til barn.

Vi håber,  at I løbende vil komme til os med spørgsmål og hvis der er noget i undrer jer over. I kan altid bede om en samtale ved behov. Vi sætter stor pris på den daglige kontakt, som handler om jeres barn.

Når et barn er 2 år og 10 måneder, er det i Albertslund kommune et børnehavebarn. Vi rykker børn op i vores børnehave på det tidspunkt der er relevant i forhold til barnet og i forhold til fordelingen af børn i hele huset. Når barnet skal flytte til børnehaven tilbydes I et møde, hvor en pædagog fra børnehaven deltager. Hvis der er behov for det kan en pædagog fra vuggestuen også deltage.

Det er vigtigt, I opretter jer på AULA, som er vores fælles kommunikationsplatform. Se vejledning under separat menupunkt.

Velkommen til Jeres familie - vi ser frem til at lære jer at kende og skulle være sammen med jer.

Venlig hilsen
Personalet Ved Vejen