Retningslinjer for hvad der serveres ved fejringer i Bhu Ved Vejen

😊Retningslinjer for hvad der serveres ved fejringer i Bhu Ved Vejen😊

Ved fødselsdage og afslutninger i forbindelse med overgangen fra vuggestue til børnehave må der medbringes følgende til uddeling:

I vuggestuen: frisk frugt.

I børnehaven: frisk frugt, eller tørret frugt, som eksempelvis kan være en frugtstang eller en æske rosiner.

Oplever vi at børnene kommer med usunde sager til en fødselsdag, aftaler vi med forældrene at vi serverer frugt i stedet for og sender det usunde med hjem igen!

Den friske frugt må gerne være skåret ud hjemmefra- ellers gør vi det her 😊.

Ved særlige lejligheder kan der serveres kager, søde drikke, eller andet usundt. I Bhu Ved Vejen er nedenstående som udgangspunkt vores særlige lejligheder:

D.11.januar har Ved Vejen fødselsdag: en fødselsdagsbolle til frugt.

Fastelavn: fastelavnsbolle til frugt. Rosiner i vuggestuens tønde, popcorn  i børnehavens tønde.

Påske: børnehavebørnene finder hver 2 små chokoladeæg på legepladsen.

Skolebørnenes sidste dag: børnehavebørnene får en pinde-is hver.

Én varm sommerdag: en sodavandsis. Alternativt frosset frugt, fx banan, vandmelon, blendet frugt, eller frosset koldskål.

December: Til én samling kan der omdeles en pebernød eller en hjemmebagt småkage. Og til vores julefest serveres der æbleskiver med snedrys af flormelis.

Obs.Når et barn falder og slår munden og tænderne, tilbydes en is for at nedkøle slag og hævelse.